Grillowana cukinia w marynacie

Sezon na cukinię w pełni, w związku z tym i w mojej kuchni jest ona częstym gościem. Lekkostrawna, smaczna, nadaję się na podwieczorek, kolację, albo jako dodatek do dania głównego. Pewnie pomyślicie, że przyrządzenie grillowanej cukinii to żadna trudność, z czym się zgodzę, jednak mój sekret tkwi w marynacie!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Moja marynata to mieszanka ziół, które w doskonały sposób podkreślają smak cukinii, nie przyćmiewając go.

Aby przyrządzić taką marynatę potrzebujemy:

5 łyżek oliwy z oliwek
1 łyżeczka rozmarynu
½ łyżeczki bazylii
½ łyżeczki majeranku
¾ łyżeczki tymianku
¼ łyżeczki chilli w proszku
sól, pieprz

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą w głębokiej misce. Pokrojoną w plastry cukinię wrzucamy do powstałej marynaty i mieszamy wszystko aż warzywa będą w całości pokryte.

Całość odstawiamy od lodówki na co najmniej 30 minut.

Po upływie tego czasu grillujemy. Ja korzystałam z grilla elektrycznego dwustronnego, jednak można również użyć patelni grillowej.

Polecam jedzenie razem z sosem czosnkowym lub sosem koperkowym!

One thought on “Grillowana cukinia w marynacie

  1. Pingback: Roladki z cukinii [na dwa sposoby] | Pastel Food - sprawdzone przepisy

Skomentuj

